Stekt i 45 grader

Jag har blivit STEKT! Gjorde ett tappert försök. Det varade i ca 8 min. Tyckte att det var på tok för lite soltid, så efer nästa dopp skulle jag minsann klara av 10 min var planen. Tji fick jag, efter 3 (!!!) min var jag DÖD och gav upp till förmån för att sitta i poolen och läsa.

Dagens bokval:

"Married to a Bedouin" av Marguerite von Geldermalsen.
Jag fick syn på denna boken på Dubais flygplats. Först avfärdade jag den, jag har ju redan testat att leva i Petra. Ja, jag stannade bara i 2-3 månader under 2005. Det fanns fler bilar, och alla bodde i regeringens by. Men vi sov ute varje natt, hade ofta bbq:s inne i Petra, sov i the Monastery osv. Likheterna är fler än skillnaderna. Livet i Petra 1978 och livet i Petra 2005 var nästan exakt likadant.
Att läsa boken är som att läsa min egen historia. Grymt intressant och så sant. Exakt så här är det. Läs den om du kan få tag på den! Speciellt, om du någon gång har varit i Petra eller Jordanien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0