Bokälskare, javisst!

Jag googlade på boken i mitt förra inlägg, married to a bedouin, för att få fram en bild av framsidan. Hittade den på amazon, med tips på boklistor som jag kanske kunde gilla. Oups. Hittade två författare som verkar UNDERBARA. Leon Uris och James A. Michener. Jag känner nu ett starkt behov av att läsa deras böcker, speciellt den senares. Jag vill börja från början och läsa alla hans böcker i kronologisk ordning. Bara ett problem. Eller två? Båda deras böcker tenderar att vara 1000+ sidor OCH han har skrivit typ 50 böcker... 1000*50=50 000 sidor. Hm. Ett år eller två kanske?
För att inte tänka på alla böcker jag redan har. Min pojkvän är redan rädd för hur vår gemensamma lägenhet kommer att se ut. För någon månad sen förklarade jag för honom att jag inte kunde städa mitt rum (jag är världens mest stökiga person, kan konsten att stöka ner ett hotellrum totalt på 5 min utan att öppna packninge typ. Hur? Jadu, det undrar jag med) utan att ha någonstans att göra av med mina böcker. Pojkvännen min är mycket underbar och gick prompt och inhandlade en bokhylla, tvingade ngra av hans pakistanska arbetare att köra hem den med en utav deras truckar och bära upp den till mitt hem. Det var en fullsizebokhylla, hög och bred. Han antog att mina böcker ev skulle fylla ungefär hälften av den. Nope, mina böcker fick tills hans förvåning, och bestörtning, inte ens plats! Jag har, efter närapå två år här i AD, lyckats samla på mig nästan 200 böcker. Han höll på att svimma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0