rockstar

Nar jag var yngre, ung och dum, sa lyssnade jag pa metal. Jag och min basta van var metalheads =). Vi sag Iron Maiden 2 ggr, bada gangerna koade vi sa att vi hamnae i mitten pa forsta raden. Jag med min ynkliga langd, 161 cm, lyckaades alltid bli utdragen i slutet av konserten... Vakterna holl ett extra oga pa minitjejen mitt bland alla stora killar och raddade mig precis innan jag dog. Min kompis, 175 cm, holl alltid ut till slutet.

Pa nagot satt blev det sa med var musik ocksa. Hon stod fast vid sitt musikval och lyssnar an idag pa metal, rock, punk osv. Jag slutade. Varfor? Tja, formodligen mest for att jag lyssnade pa det av fel anledning fran borjan... Ville vara annorlunda. Ville vara bast. Bland alla tontar som blev metalfans var det inte svart att vara snyggast. JA det finns sjukt snygga tjejer inom subkulturerna, men de ar i minoritet. Oftast behovde man inte anstranga sig sa mycket.
Tror iofs att det dar har andrats en del nu, nu med lanseringen av NUmetal (Nej, det ar ingen riktig metal, haha) som typ Linkin Park och Evanescene (stavning ngn?) sa har ju metal blivit popularkultur igen. Emos mot fjortisarna typ.

Efter typ 4 ars paus har jag borjat hitta tillbaka igen.Denna gang for musikens skull. Tidigare fanns for mig en motsattning mellan pop och metal, man kunde bara gilla EN kategori. Nu kanns det som att jag kan uppskatta all tuggummipop utan att vara ngn mainstreamidiot. Det ar ju soft att lyssna pa, naar man ar glad, inte orkar engagera sig och vill ha ngt enkelt. Det betyder inte att rocken maste ges upp!

EVERYONE WANTS TO BE A ROCKSTAR!! =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0