Sorbonne University

Yes, kanske ska plugga där i höst? Vet inte riktigt vad som vore bäst. Behöver ju en Bachelors degree, helt klart. Och är det då smartast att ta den i Sverige eller här är frågan.

Pro Sverige:
Undervisningsspråket är SVENSKA (eller i värsta fall engelska)
I princip allt finns att studera
Inte bara jag som har gjort annat mellan gymnasiet och uni (dvs jag slipper vara mormor)
Con Sverige:
Vädret
Att folk är så "privata"
Det jag vill studera finns typ i Uppsala, jag står inte ut i studentstäder. Jag är mer än bara en student, hallå!?

Pro UAE:
Vädret!!
Bo med min pojkvän
Lättare att träffa nytt folk på uni
Mindre skola
Internationell miljö
Con UAE:
Undervisingen är på FRANSKA! (ouch, intensivkurs i ett år, räcker det för att kunna plugga på universitetsnivå???)
Jag kommer vara GAMMAL bland alla 18åringar =/.
Det finns typ bara law och public science eller economics och management. Jag vill ha political science och economics...


Jag vet inte. Egentligen är väl det som avgör ämnena och undervisningsspråket. Funderar på att testa här, vill ju ändå lära mig franska. Så om det efter ett år inte funkar kan jag iaf flytande franska. Om än inte tillräckligt flytande för att kunna studera på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0