NY i bilder och ord

Så, vad gjorde jag då i NY? Tack för alla tips (0 st, haha).
Vaknade tidigt, så jag var på Penn Station redan vid 8. Perfekt tid för att käka frukost som en riktig NYbo tänkte jag, och köpte en vaniljlatte och en croissant på närmaste cafe. Satt och ägnade mig åt people watching ett tag, innan jag masasde iväg mig till dagens höjdpunkt. Central Park!! Ascoolt med en gigantisk park mitt i stan. Som var så levande också! Överallt var det unga, gamla och mittemellan folk som sprang, joggade, promenerade, cyklade. Ja, allt vad man nu kan göra. Massa mammor ute med barnvagnarna, de gick tillräckligt sakta för att jag skulle kunna tjuvlyssna, mohahha.
Efter några timmar i CP (ehh?) tog jag tunnelbanan till Wall Street. Börsen såg tråkig ut, WTC är en byggplats (såna har vi tillräckligt av i UAE, tack) och det var nog mer än 1 km kö för att köpa biljett till Ellis Island färjan. SJUKT mycket turister. Såg EN turist i Uptown, här var de i majoritet. Gillade inte området alls, utan tog snabbt tunnelbanan till midtown.
I midtown letade jag bokaffär, men hamnade i ett skumt kvarter i East Village. Tatuerare och piercingar överallt, uuh. Men som det gamla metalfan man är så promenerade jag rakt in i hälften av butikerna, på jakt efter ett ögonbrynssmycke. Lyckat! Detta var det enda stället där jag såg snygga tjejer och killar, typ i Sveriges klass, resten av stan bestod mest av trash/tråkig kostym/hiphop.



På hotellet, ja det var innan jag riktigt insåg hur kallt det är i NY även på sommaren.


Central Park


Fortfarande i Central Park (Bästa stället, förutom FN!!)


Ett litet slott undangömt bakom sjön, nära The Met.


I Upper East SIde, Lovely!



Ska dit igen 7-9 aug, någon som har något förslag på ställen att se till denna gång?
Skippar helt Downtown, men ser gärna mer av Mid och Uptown!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0