Ett ruckel i skogen

Hotell kära hotell (Hem kära hem funkar inte när man inte satt sin fot där på 2 veckor....!)
Ut och äta middag skulle vi idag, runt hörnet ungefär men slutade med en detour på 200 km för att köra en av mina pojkvänners kompisar till hans nya hem.
Min pojkväns kompis, S, är 27 år och jobbar inom marknadsföring. Han tjänar ngnstans mellan 15-20 000 kr skattefritt varje månad och har en bil. Inget vrålåk, men en ny liten 4X4 utav ngt asiatiskt märke. Låter ganska soft va? I Sverige skulle han vara en stekare. Eller brat? (Hm, sorry DN. Eran fina faktaruta vid sidan av Stockholmsveckan i Visby glömde jag visst bort). Han låter well off iaf.
Så, vart bor han? Jo, han bor 100 km från Abu Dhabi. Inte hela världen, han har ju trots allt sin bil (och kanske en eller två till? minns inte) och det är väldigt mycket folk i den här staden. Soft med en break. På vägen till hans hus åkte vi förbi ett, i min mening, ett ruckel. Såg ut som något från en kåkstad i Afrika. Jag skrattade lite, pekade och sa men S, bor du i ett sånt hus? Typ yeah right. M, tror Ni fattar nu. Oups.
Vad är det för samhälle där någon som tjänar såpass bra som han gör bor i ett skjul i skogen?? HUR SJUKT ÄR INTE DET?


Kommentarer
Postat av: angelica

okej vad menar du , var är skönehten?

2009-07-21 @ 11:35:26
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0